Használt, vagy új? Mi alapján jöhetek rá, nekem mire van szükségem?

Használt, vagy új? Mi alapján jöhetek rá, nekem mire van szükségem?

Nem könnyű kérdés, és máshogy is kell feltenni. De ha erre őszintén válaszolsz, rájössz!

Ez az a pillanat, amikor piszkosul őszintének kell lenned magadhoz. Soha nem véletlen, hogy mindig azzal kezdjük, mennyit engedhetsz meg magadnak?

Ez nem zsebben túrkálás, de nem is lehet struccpolitika. Fontos, hogy soha ne menj el a kereted maximumáig, mert hamar pórul járhatsz!

Amikor autót vásárolsz, először vizsgáld meg, mennyi áll rendelkezésedre. A játék kedvéért nézzünk egy példát: 5 millió forint.

Itt máris lebeg a szemed előtt egy használt német prémiumautó? Igen, ezért az összegért már nagyon csicsás kis darabokat lehet venni. Mondjuk vásárolsz 4.850.000 magyar forintért egy kiváló 5-ös BMW-t. Még büszke is vagy, maradt 150.000 Ft-od egy kis cicomázásra. 

De egy dologgal nem számoltál. Hopp egy új gumi, fékbetét, és valami furcsa zaj kezd jönni a motortérből. Ez nem 150.000 Ft…

Fogadd el (mivel nem tudsz mást tenni), hogy ha használt autót veszel, a rendelkezésedre álló összeg 30%-át azonnali kiadásokra kell félretenned. Tehát jelen esetben 1.500.000 Ft biztonsági tartalékot kell képezni. Így tehát a konkrét autóra 3.500.000 Ft áll rendelkezésre, ebben az árkategóriában vásárolhatsz (efölé nem javasolt menned).

Azzal is számolnod kell, hogy 1-2 éven belül az autód árát mégegyszer ráköltöd szervizkiadásokra. Ez tutibiztos? Semmi sem biztos, csak az adó, és a halál, ahogy a mondás tartja. De egy tudatos autóvásárló kalkulál ezzel a lehetőséggel. 

Ha 1.000.000 Forint áll rendelkezésedre, akkor is ugyanúgy áll a matek. Akkor 700.000 Forintos autóvásárlással számolj, valamint egy 300.000 Ft-os tartalékkal.

Ha új autót vásárolsz, akkor más a kérdés, hisz ott elérhetőek különböző konstrukciójú garanciák. Itt nem kell feltétlenül szervizköltséggel számolnod. Én a helyedben ettől függetlenül mindig képeznék tartalékot, de kisebb százalékban, mondjuk 10% környékén. Hisz én is hibázhatok, amire nincs már jótállás, vagy garancia. 

Ha olyan autóról van szó, amiről előre tudható, sokat fog futni, intenzív használat alatt lesz, ha eléri a pénztárcád az új autó szintet, mindenképp azt javaslom. Ezáltal kímélheted a szervizkiadások alól magad.

Ha ez a konkrét vásárlás teljesen érzelmi alapon nyugszik, mert egy gyerekkori álmod, hogy legyen egy német prémium kabriód, még ha használt is, az más kérdés. Megspóroltál 5 millió forintot, és ezt erre szántad, akkor más a leányzó fekvése.

Ebben az esetben attól még mindenképp javaslom a 70-30 formulát, mert szép dolog az álmodozás, de nincs annál kiábrándítóbb, amikor az álomautó nem futhat, és nincs költségvetés rendbehozni azt.

Remélem, ez a cikk felnyitotta a szemed, előhozott belőled olyan kérdéseket, amik megválaszolásával közelebb kerültél a következő családi-, vagy álomautódhoz!

Ha kérdésed merült fel, írj nekünk nyugodtan a Facebook oldalunkra, és mi igyekszünk megválaszolni a kérdést!

autotveszek.hu version 2.7.10 | Copyright © 2018 IBuyCar Europe Kft. All rights reserved Általános szerződési feltételek